Tuesday, March 30, 2010

karaoke

aktiviti karaoke ni adalah satu acara senaman yang gua paling in skali. gua pernah masuk marathon. gua pernah main futsal. gua johan main pangkah guli. gua naib johan acara curi rambutan. tapi semua tu tak boleh lawan kelas vokal yang gua sertai ini.

dah lebih 5 tahun sebenarnya.

pada awalnya gua berjinak-jinak secara malu. nak pilih lagu pun terkial dalam gelap. kadang-kadang terstop lagu orang. sentiasa banyak masalah nak pilih lagu yang gua boleh tarik. dengar awie nyanyi lagu dipenjara janji macam senang. siap lepak bawah pokok atas bukit. dia nyanyi pun dengan muka biasa.

cuba lu nyanyi tengok. tak terkincit. tak terjerit memang tak sah la. kadang-kadang nak jaga suara sampai lu terendahkan key yang spatutnya lu kena tarik.

sebab tu gua rajin sangat pergi kelas vokal ni.

kelas ni banyak tempat. ada yang mahal. ada yang murah. ada yang free. budak-budak rambut kuning biasa layan free kat rumah orang kawen. lu kalau suara tak sedap. nak nyanyi lagu kumpulan may. tolong la jangan. baik lu cari lagu endang s taurina. tak pun lagu yusni hamid.

sambung.

No comments: