Monday, January 25, 2010

demam teruk

isnin lepas tekak gua rasa pasir-pasir. macam nak demam je. gua tahan lagi. petang sikit badan gua sejuk panas, sejuk panas. aii.. lain macam je. ekon opis rosak ke. ekon badan gua dah jem. gua tahan lagi. bila nak tido malam je alik alik kena pakai sweater dengan stokin pulak. yang tu gua tak bole tahan. biasa tido pakai seluar bola je. tiba-tiba bole tukar selera pakai sweater. ini tak betul.

tido pun dah tak sedap. meringkok macam udang. gua tengok caca tido.. nahhh.. terkangkang besar langsung tak usik selimut. bini gua tido.. mak aiii.. lena sungguh. gua tergolek-golek.. itu tak kena ini tak kena. macam ni gayanya gua kena gi klinik esok, bisik hati gua yang tak sedap hati tu.

esoknya gua pegi keje macam biasa. tapi dah ada uniform baru ~ sweater!
keje gua banyak bole tahan. tapi gua asyik batuk-batuk je macam orang sakit TB. badan pun panas lain macam. kompomlah esok gua Mesti Cuti (MC). jarang gua dapat mc free ni. biase beli je. jadi moment untuk gua jumpe doktor kesayangan tiba pada sebelah petang.

gua ke salam medical. kebetulan pesakit lain pun takde. dapat pulak doktor pompuan. makin lama la gua mengadu. ternampak pulak buku mc doktor tu tebal lagi. gua sengeh terangguk-angguk.

macam-macam gua suruh doktor tu cek. darah tinggi, kencing manis, cek tekak, buah pinggang. gua ingat nak cek sama ada gua ada masalah peranakan ke. doktor kata tak perlu. oo.. takde masalah la tu. dan selepas itu ini gua dihadiahkan sekeping kertas MC dan seplastik ubat.

esoknya gua duduk rumah layan cerita gadis dari bintang, astro ria. cerita macam haram! kalau gua tau cerita kat tivi tak sedap pada hari biasa, pasti gua jaga kesihatan betul-betul.

No comments: