Friday, December 25, 2009

myvi putih

kali terakhir aku nampak ceret tu 2 minggu lepas. masa jiran aku tu tengah repair enjin pada satu malam.

'nazak sangat tu' keluh aku dalam hati.

selepas hari itu, ceret itam old skool tu terus tak nampak-nampak. kejap-kejap rizal guna kereta satria. kejap-kejap pakai iswara bontot kecik.

simpati jugak nasib jiran aku tu.

*********

petang kelmarin, selepas seharian bekerja aku pulang ke rumah dengan lesu yang tinggi. cecah je tayar superbike aku kat simen rumah. aku rasa satu benda pelik kat sekitar.

ada orang 'ikut' aku balik ke?
pokok rambutan depan rumah ni ada 'orang' duduk ke?

aku pandang keliling dan ternampak...
MYVI putih plate BKP

waaahhh..! kereta baruu...!

sejak dari hari itu aku tengok rizal ada masa yang lebih dengan kereta.
kejap-kejap kilat tayar.
kejap-kejap lap badan.
duduk dalam kereta 3 minit baru start enjin.

dengan rizal pun susah nak terserempak sekarang ni.
aku keluar dia masuk. aku masuk dia keluar.

bangga gak aku jiran ada kereta baru.
lepas ni susah la nak dengar ekzos kereta dia bila balik.
tau-tau dengar bunyi grill pagar je.

p/s: terkini! jiran no. 1 baru beli proton saga BKP. jiran no.2 baru beli motor BKP jugak. wahhh.. semuanya bau kedaiii...!

1 comment:

kiki said...

nantikan! kereta baru adik pulak...hahahahaahha...