Thursday, December 10, 2009

Fesbok kena sekat!


pada satu tengahari yang indah aku dikhabarkan bahawa fesbok telah disekat dengan kejamnya oleh pihak junta tentera ICT. diorang tak tau ke fesbok ni adalah ciptaan genius dimana aku boleh berjumpa hamdan, kawan sekolah rendah yang sampai hari ni tak ganti stopwatch yang dia pecahkan masa kat koridor kelas berbelas tahun dahulu.

fesbok juga adalah cara paling mudah untuk himpun kawan lama dan menjemput diorang untuk datang makan kat rumah aku dengan hanya satu klik.

diorang tak tau ke sebab fesbok lah petisurat email aku selalu penuh sampai aku naik menyampah tengok ayat ~ commented on a photo of you...

tapi aku suka fesbok sebab boleh kutuk orang tanpa prejudis.

sebelum ni pihak junta juga telah menyekat beberapa web yang bermanfaat seperti youtube, tv3, myspace dan yang berkaitan dengan pelbagai alasan ~ muzik, porno, hiburan, videoklip...

aku mengeluh.

tak boleh la aku menatap herard tribune dan washington post pagi-pagi. dan kemudian membaca perez hilton mengutuk semua orang kat web dia. macam mana pula dengan lady gaga yang meminta aku komen videoklip terbaru dia kat youtube?

aku mengeluh.

henpon aku berbunyi dan aku terus membaca sms;
'bile nak prof teman punya fesbok ni?'
'fesbok saya dah kena sekat la' keluh aku.
'tak potong lagi ke? pakai la broadband'

aku tepuk meja!
iye la aku ada maxis broadband. ape risau internet sekat. pakai internet sendiri. bayar sendiri.

sejam kemudian dapat lagi sms;
'tima kasih sebab prof. nanti komen la ye'

aku senyum je.
sibuk-sibuk anwar ibrahim ni pun sempat juga dia tengok fesbok aku. bagus la.

1 comment:

--EaSt.Me.TzAR-- said...

apa lagi...iphone kan ada