Tuesday, June 30, 2009

moto beso

tahun lepas aku hampir sangat membeli kawasaki 250r. harga dalam 20k. deposit 5k dah bleh keluar. bebulan 250 selama 5 tahun. aku pernah jejak moto tu kat welly batu caves. sampai ambik cuti semata-mata pegi usha moto.

mane lagi aku pegi? naza bikes tepi highway. sampai sesat-sesat nak masuk situ. welly jalan meru paling kerap la aku singgah. sampai tokei cam muka aku. kat cheah moto kat klang tu pun aku gi. siap try. tunjuk kat atek.

"macam rxz je!" atek cakap.

terus aku tak jadi beli. aku dah la ada kenangan terindah dengan rxz tu. nanti nangis plak. lepas tu aku langsung tak bukak cerita moto besor. sekarang aku guna lagenda 750cc. Kelajuan maksima adalah 80km je. kalu try 100km/j ada cam bau hangit.

setiap kali balik mesti lalu depan welly jalan meru dan mesti pandang. kot ada moto baru ke. bole gak singgah. tapi seminggu dua ni ada satu moto beso baru sehala dengan aku. pulang ke meru. dari tepi FZ1. jenama yamaha. aku pun tak tau ni 600cc ke, 1000cc ke atau 750cc cam moto aku. yang aku tau moto ni gagah dan laju amat.

aku pernah sekali kejar motor ni. dapat. itu pun masa lampu isyarat. tapi takdelah sebelah sangat. aku park belakang sikit. respek sikit moto baru. bila lampu hijau aku terus pecut tak pandang belakang dan 2 saat kemudian aku tercicir gak kat belakang.

dalam hati. laju moto ni. aku kena carik maklumat.

esok aku carik kat google. FZ1. gambar serupa. malah lagi cun. bila tengok harga.
aiseh. 81 ribu daaa.. aku ingat 5 ribu cam lagenda 750cc aku. terus layu. tapi jangan lupa. petang ni aku mesti potong sampai berjaya.

2 comments:

yusrysamsuri said...

ducati tak minat ke? nanti bleh la 1 geng dengan abg fuzey.

AjuA said...

uit... dia beli ducati ke?