Monday, June 22, 2009

aku sambut 2 hari

orang lain ada 1 hari ~ hari jadi aje.
bini aku ada 3 hari ~ hari jadi, hari wanita dan hari ibu
aku sambut 2 hari ~ hari jadi dan hari ayah

jadi semalam aku sambut hari ayah.
ada yang panggil bapa, daddy, walid, babah, papa. makna yang serumpun.

semalam bagi aku biasa aje. tak dapat hadiah best pun. cuma semalam aku luangkan masa lebih dengan si manis. mandikan dia, bawa pusing kampung naik motor sambil beli sarapan dan berita. layan sembang ngarut sambil tengok barney. tengah hari sikit si manis temankan ayah gi mesin duit naik kereta.

kemudian kami melepak blakang kedai kereta sambil sembang dan sembang. sambil dengar lagu dan gelak. kononnya nak cuci enjin tapi kedainya ramai tamu pulak. akhirnya kami pulang dengan si manis terlelap dengan susu di kerongkong.

petang itu aku menghadiahkan diri sendiri dengan tetikus baru dan pelekat letop di piramid. sebelum kami ke sacc mall shah alam untuk mengalas perut. di sacc mall lawat kedai echopark kepunyaan azan ruffedge dan abg iparnya fairus. lama tak jumpa. sembang agak panjang. fairus kerap juga terserempak tidak bagi azan. akhir ketemu di resepsi adik bongsunya ~ cipot di gombak.

katanya bisnes biasa-biasa. sewa sebulan lot ni berapa zan?
14 ribu jawabnya. aku nganga.

kami menjamu diri di kedai mee bersama 19 yang lain. sambut hari ayah. bersama 4 orang bapa termasuk aku. dapatlah makan kek.

dan pada bapa-bapa yang lain. andainya takde sapa yang nak sambut untuk anda. sambutlah diri sendiri. tapi bersama keluarga la ye.

No comments: