Tuesday, May 26, 2009

Dia adalah seperti kita

Sukar mencari teman apatah lagi mau yang terbaik,
banyak pilihan dan hati tak pernah tipu.

Muka iras david beckham, tapi hati belum tentu baik
Hati yang baik, belum tentu berwajah agnes monika

Dia adalah seperti kita
hati yang cerah terlihat di wajah
hati bau longkang?
keje mana pun
longkang tetap lonkang
rasa macam nak sepak aje

Untung si adik kerana baiknya
dapat teman yang pemurah
rugi si kakak kerana lokeknya
dapat teman yang sama lokek

aku?
Untung jugak kerana ada teman

Jangan di soal kekurangan orang
kelak akan kena diri sendiri
sibuk memaki rambut di pinggan
padahal nasi tinggal sesuap untuk ditelan
apa salahnya menegur
orang tak marah kita tak terkilan

Bila dikenang kisah adik dan kakak
aku sengeh
betulah susunan tuhan
orang baik dapat yang baik
jangan dirisau fizikal pak belalang
pemunya otak kaki temberang
tapi tangkas melawan jembalang
kan senang begitu

tak perlu banyak kesamaan
baik kawen dengan cermin
tak perlu diubah apa yang kekal
nanti ada merana badan
harap kerja sampai ke petang
rupanya MC ditengah hari

hati yang baik menyenangkan semua
tetapi ada juga si cilaka tumpang berak
jangan dirisau hal si celaka itu
yang penting hati baik tetap berterusan
ingat senang nak senang
jadi pemintak sedekah pun susah tau

tak perlu dicari apa yang takde
kelak si suria akan datang jua
membawa cahaya menerangi dunia
membawa harapan setinggi langit
urusan seterusnya tidak semudah abc
tetapi tekad dan usaha pasti ada titiknya
seronok sebenarnya hidup ini
jika kita tau bagaimana nak menghiasi

No comments: